iværksætter
Posted By admin Posted On

Vi vil alle være iværksættere i 2020

Det er som sådan ikke noget nyt, at vi alle har en lille selvstændig erhvervsdrivende i maven, der gerne vil ud. det nye er, at vi kan få forløst vores træng til det ved at læse, se og høre om det online.

Vi behøver slet ikke at gøre noget for det selv. Vi kan bare føle os som iværksættere. Men hvis det er sådan, du føler det, har du så ikke misset pointen med iværksætteri.

Det handler netop om at glemme tænker som, i morgen skal jeg nok forløse min drøm. I stedet handler det om faktisk at gøre noget ved denne drøm.

Iværksætteri som underholdningsprogram

At iværksætteri har så stor en underholdningsværdi for os, må enten betyde, at vi elsker drømmen og elsker at drømme. Eller også vil vi gerne selv prøve lykken engang.

Måske er underholdningsværdien blevet så stor i vores land, fordi vi er vant til at kunne falde tilbage i et sikkerhedsnet, så vi behøver slet ikke at ofre noget selv.

Men det er den forkerte tankegang, hvis iværksætteriet skal blive til andet end et underholdende program på din faldskærm, laptop eller headset.

Hvis du faktisk vil forsøge at efterleve din drøm. Hvis du faktisk vil gøre noget med dine iværksætter planer, så hjælper det næste afsnit eller den næste times snak om, hvordan en anden efterlevede sine drømme.

Det, der hjælper, er, at du beslutter dig for at gøre noget. Læg en plan, lån nogle penge, brug opsparingen, bliv registeret, og kom i gang!

Skulle du gemme på en iværksætter i maven, så lad være med at holde den nede og begravet, løft den op, så den kan se dagens lys og handle derpå.

Mulighederne er uendelige med det rigtige produkt

Som sådan er det ikke det værste, at du har set en masse og ved en ting eller to om, hvordan du fortæller om dit produkt. Hvorfor det er verdensbedste, og hvorfor investorerne skal købe det.

Det giver en nogenlunde forståelse af, hvad du skal kunne præstere med dit produkt. Du kan blive millionær på at designe en mælkekarton, hører man ofte.

Men mælkekartonen fik ikke bare et latterligt design. Mælkekartonen er designet perfekt til køleskabet, perfekt til transport, perfekt til tapning, perfekt til brug.

Det er ikke bare et tilfældigt produkt, som det kan komme til at lyde. Det er en genistreg. Og den skal du finde. Og husk så på, selv med en genistreg er ingen dage nemme i opstartsfasen.

iværksætter

Er det økonomien eller ændringerne?

Den dårlige historie om mælkekartonen siger også noget andet.

At man kan blive utrolig rig og velhavende på et dårligt produkt, det handler udelukkede om økonomien.

Det kan der være en sandhed i, men den er ikke særlig stor. Selvfølgelig vil investorerne hellere investere i kuren mod kræft end en ny hårbalsam.

Selvfølgelig vil investorerne ikke investere i en ny mælkekarton, når den gamle er genial. Medmindre du selvfølgelig finder noget endnu bedre, noget, der passer bedre til nutidige standarder.

Find dit produkt og spørg dig selv, er det ændringen eller økonomien, du har skabt den for – det kan mærkes fra starten.

Held og lykke!